هُوَ الاوّل و الآخر و الظاهر و الباطن

هُو الأوَّلُ وَالآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالباطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَیءٍ عَلِیمٌ ﴿حدید,۳﴾

هُوَ الاوّل و الآخر و الظاهر و الباطن

هُو الأوَّلُ وَالآخِرُ وَالظَّاهِرُ وَالباطِنُ وَهُوَ بِکُلِّ شَیءٍ عَلِیمٌ ﴿حدید,۳﴾

تلگرام (در حال تکمیل و مستند سازی اطلاعات)

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۳، ۰۹:۳۵ ب.ظ

سرمایه داران همیشه میدانند که اصل حیاتی در دنیای قدرت توجه بی وقفه به برنامه ها و فرآیندهای رو به گسترش یا همه گیر شده، است؛ از جذب افراد موثر در مجموعه و خریدن سهام تا جمع کردن اشیاء برّاق!


telegram برنامه ای ساده، پرشتاب اما کلاسیک، پروتکل مخصوص انتقال اطلاعات و رمزنگاری، مشغول تثبیت، ارتقاء سهم در پیام رسان ها، ارتقاء خدمات و حفظ استقلال و به گفته مدیر مجموعه در فکر ایجاد شیوه ای نوین در صنعت ایمیل ها، مبتنی بر تلگرام چه عالی ! تشکر از دنیای ابری !


باید تلاش و کار مداوم و خروجی حیرت آور در مدت کوتاه اعضای تلگرام را تحسین کرد و مهم ترین تکیه گاه این مجموعه علم، به خصوص ترکیب علم ریاضی و فناوری اطلاعات است و باید از خودمان بپرسیم که چرا آنها در اهدافشان کوشا و فعال هستند، اما ما در آرزوی استخدام در یک شغل ثابت، دست یافتن بی دغدغه به روزیِ زندگی و شک داشتن به قدرت اندیشیدن و عمل کردن، اوقات میگذرانیم ؟!


اما سوال : چرا در بین پیام رسان های بزرگ، که وقت صرف میکنند برای آنالیز داده ها و برخی به اسم ارتقا عملکرد اجرا میشوند و برخی طبق بندهای مفاد موافقتنامه نصب برنامه! (البته نگران نباشید چون سیاست حفظ حریم خصوصی _privacy policy_ نیز همیشه ابتدای نصب به شما گوشزد میشود!!)؛ برنامه ای علاقه ای به رغبت نشان دادن به این میدان وسیع ندارد ؟ شاید قوانین اشکال دارد ؟ شاید قوانین کافی نیستند ؟ شاید هم این قوانین توپ را با دروازه برده اند ؟ در هر صورت از نتایج روشن و واضح این قوانین، به حاشیه رفتن انتقال پیام های باارزش بوده یا بهتر بگویم درگیر روزمره گی شدن! و مواجهه با انبوهی از پیام ها از طیف های گوناگون و روزه مره انسان ها، چیزی که روزی هدف بود و امروز وسیله و هر دو گروه متوجه شده اند در اشتباه بودن جهت گیری! (در دنیای فعلی اگر نفت خام در دسترس نباشد از رس هم نفت خواهند کشید _oil sands_ پس بدانید مفهوم پیام بی ارزش، مفهومی بی ارزش است 00 0)، و بازار ارتباطات در آرزوی برنامه ای مستقل در تکاپو بر روی تردمیل، میدوید! اگرچه با فرض تایید تعریف استقلال از دیدگاه خواستگاه اینترنت، غیر ممکن است ساخت اینچنین برنامه ای و حتی اگر فرض بر مستقل بودن از تمام مناسبات و رویدادهای تکه زمینی که لااقل تیم توسعه دهنده را در خود جای داده، باشد؛ آیا برنامه از باورها و عقاید سازندگانش مستقل است؟ البته باید در جواب سوال نقش بسته بر ذهنتان که مگر خود شما (نویسنده) مستقل از عقایدتان کار میکنید که حالا از دیگران انتظار دارید خودشان را عام المنفعه کنند، بگویم اول آنکه نه! بنده هم هرگز اجازه نخواهم داد حتی در پایین ترین سطح عملی ممکن که قلبی باشد، برنامه ام و تمام حیاتم و برآمده های از وجودم ضد اندیشه ام باشد، دوم آنکه هدف نقد و نکوهش این نیست که چرا آنها مطابق اندیشه شان کارمیکنند که عمل براساس اندیشه و تفکر کاری عقلانی است؛ هدف از نقد و هشدار اینست که بدانیم انسان چیزی ندارد جز سعی و کوشش و سعی و کوششی ندارد جز رسیدن به هدف و هدف شکل نمیگیرد جز در بستر باورها (تفکر جزئی از ذات است و ثمره اندیشه باور را تولید میکند)، پس عام المنفعه بودن ساخت برنامه ها را برای راحتی از دغدغه ها، در ذهنتان نپرورانید و جوامع متضرر و منتفع باهم معنی پیدا میکنند (جوامعی هستند که باورشان عهده دار بودن آبادی زمین [هود - 61] در کنار باور به بازی و سرگرمی بودن حقیقت دنیاست [حدید - 20] ولی قرار است ما مادی فکر کنیم یعنی سعی بر متضرر نبودن) در هر صورت برنامه مستقل تلاش جالبیست !

رسانه ای با آرمان استقلال، توسط موسسان شبکه اجتماعی vk و استفاده نکردن از تبلیغات داخل برنامه برای احترام به کاربر، ساخته میشود. این برنامه (که به مدد آنچه پیشتر گفتم سهمش در انتقال پیام ها همانطور که قابل پیش بینی بود سیر صعودی خواهد داشت) حاصل چه اندیشه ای است و جای ما در این تفکر کجاست ؟


اطلاعات تکمیلی : (همراه جزییات کامل تر و تاریخچه های دقیق تر حول شرکت قلعه دیجیتال و تلگرام) در ادامه .


Pavel Durov فارغ التحصیل ممتاز دانشکده زبانشناسی دانشگاه دولتی سن پترزبورگ (Saint-Petersburg State University) از طریق دوست مشترک مجهول الهویه ای با David Axel Neff (دانشجوی رشته مهندسی و اقتصاد و مدیر شرکت Pictograph LLC) و Ilya Perekopsky آشنا شده و شبکه اجتماعی روسی VKontakte (بزرگترین شبکه اجتماعی بعد از فیسبوک) را با کمک Nikolai Durov (برادر پاول و ریاضی دان-برنامه نویس، صاحب مدال طلای المپیاد جهانی ریاضی 1996 تا 1998 و برنده مدال های طلا و نقره در المپیاد جهانی انفورماتیک، صاحب مدرک Ph.D از دانشگاه Bonn آلمان)، راه اندازی میکنند. پاول به زاکربرگ روسی و یا زاکربرگ دوم شهرت پیدا میکند و آنکه این شبکه از 500 سایت برتر در سرزمین های اشغالی جزء سایت های محبوب (63) و بالاتر از سایت های پورن (از مراکز بزرگ تولید فیلم های پورن سرزمین اشغالی است) قرار دارد.

پاول در جریان کودتا در اوکراین و درگیری آمریکا و روسیه، دستور سرویس امنیتی روسیه FSB را جهت مسدود سازی صفحات رهبران کودتا اوکراین در شبکه اجتماعی وی کی و دادن اطلاعات لیدرهای میدانی کودتا را رد کرده و عملاً باعث گردید که دولت روسیه بر سر باقی ماندن اوکراین در اتحاد با خود یا پیوستن به اتحاد دشمنانش تحت فشار باشد، با وی برخورد کرده و وی نیز همراه با اعلام استعفاء خود سندی را دال بر فشار ولادیمیر پوتین و دستگاه امنیتی روسیه در وی کی انتشار داد و اعلام کرد هرگز به روسیه برنخواهد گشت.

 

 

پاول همراه برادرش و دیوید و ایلیا تصمیم به ساخت برنامه ای جدید با حمایت مالی شرکت دیوید که پیش تر در شهرمحل سکونتش در ایالت Buffalo فعالیت هایی در این حوزه را با نام Digital Fortress شکل داده بود، میگیرند؛ پس پاول شرکت قلعه دیجیتال را رسماً تاسیس میکند (البته برخی اطلاعات خبر از فعالیت این شرکت از سال 1994 می دهد)؛ گروه تک عضوی دیوید نف، بعد از ثبت رسمی، صاحب آنچنان سرمایه ای میشود که قدرت ساخت برنامه ای جدید و فعالیت در حوزه مدیریت و تامین مالی برنامه های کاربردی موبایل، را کسب میکند؟ اینجا معمای قبلی، یعنی دوست مشترک مجهول الهویه ای که عامل آشنایی اعضای تیم بوده، میتواند راه گشا باشد؛ البته با نگاه به سهام داران شبکه اجتماعی  VK و به احتمال قوی سرمایه گذاران آینده این مجموعه، میتوان دو احتمال را در کسوت دوست مشترک مجهول الهویه داد :

Vyacheslav Mirilashvili و Lev Leviev


لو، کسی که اسراییلی ها حساب ویژه ای در سرمایه گذاری او برای پیش برد اهدافشان، باز کرده اند و از وی به اسم "پادشاه الماس لندن تبار" یاد میکنند. اما لو که در زمان شروع فعالیت رسمی شرکت قلعه دیجیتال، سال 2012، 56 سال سن دارد بعید است دوست مشترک پاول و دیوید و ایلیا در دانشگاه بوده باشد؛ هر چند به نوبه خود خیلی جالب است که چرا این فرد باید در شبکه اجتماعی روس تبار که بعدها به گفته خود پاول مورد استفاده بسیاری از هندی ها و مالزی ها و کشورهای خلیج فارس قرار گرفت، سرمایه گذاری کند ؟


ویاچسلاو، جوان 30 ساله فارغ التحصیل اقتصاد از دانشگاه تافتس (Tufts) و از سرمایه داران معروف سن پترزبورگ؛ پسر مایکل میری لاشویلی


 

 

مایکل میری لاشویلی  میلیاردر یهودی – صهیونیست روسی - گرجستانی و صاحب شرکت کسب و کار میری لاشویلی و یکی از بزرگترین تاجران طلا و جواهر دنیا و رهبر کنگره یهودیان روسیه است.

 

وی تاثیرگذارترین عضو WJC کنگره جهانی یهود بوده و در حال حاضر ساکن تل آویو است.مایکل از حامیان تجهیز ارتش رژیم صهیونیستی به آخرین سلاح های روز دنیا و افزایش بودجه نظامی این رژیم می باشد و بارها در کنگره جهانی یهود این موضوع را مطرح کرده است.

 

 

 

 

 

جالب آنکه سرور نرم افزار تلگرام در کشور انگلیس و شهر لندن بوده و این سوال بی پاسخ مانده که شرکتی در برلین آلمان مستقر باشد ولی سرور آن باید در لندن باشد و آن هم یک سرور کاملاً دولتی که سایت های دولتی انگلیس بر آن سوار است، باشد؟!

 

با توجه به اسناد یاد شده شکی نیست که تلگرام صرفاً به این دلیل ایجاد شده که با شعار تضمین امنیت کاربران خصوصاً کشورهای هدف صهیونیست ها در برهه ای که اسناد متقنی در باب جاسوسی و فروش اطلاعات توسط وایبر، واتس آپ و اینستاگرام و... در فضای مجازی پخش گردید و اذهان عمومی را مشوش ساخت در لوای این ادعای دروغین ماموریت جمع آوری اطلاعات کاربران اینگونه نرم افزارها را بدون وقفه ادامه دهند.

 


درهرصورت عقل حکم میکند که عدم مواظبت و دقت در استفاده از برنامه های ابری! و اختیاراتی که برنامه با نصب، بر روی گوشی و سیستم عامل کسب میکند؛ نفعی برای کاربر و به خصوص کاربران کشور ما که طبق آمار بیشترین داده های snap(سرقت) شده در جهان برای ایران است و این داده های snap شده فقط توسط NSA حجمی معادل ١٥ درصد کل داده های جمع آوری شده در شبکه اینترنت را تشکیل میدهد، نخواهد بود. مراقب باش که آنها نیز مراقبند. [دخان - 59]

  • Malcolm X

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">